Odnawianie starej komody




W pokoju stała sobie stara komoda w kolorze ciemnobrązowego drewna. Była zniszczona, pościerana na blacie, bo zanim do mnie trafiła była meblem garażowym. Kompletnie nie pasowała do segmentu w kolorze czarnym (on też przywędrował do mnie od kogoś). Moje małe mieszkanko przed remontem było w sumie składowiskiem mebli, które dostałam za dziękuję. Stwierdziłam, że należy to zmienić i małymi kosztami doprowadzić ten stan do pasującej do siebie całości. Małym kroczkiem w tę stronę było odnowienie wspomnianej komody. Kupiłam farbę Śnieżka - emalię olejno-ftalową do drewna i metalu, czarną z połyskiem, mimo że



sprzedawca nagminnie próbował przekonać mnie, że lepsza będzie matowa. Na szczęście nie posłuchałam. Przed rozpoczęciem malowania nie ścierałam powierzchni papierem ściernym jak radzi wiele poradników opisujących odnawianie mebli, utraciłabym wówczas ciekawą fakturę drewna. Jednak trzeba było odtłuścić powierzchnię, by farba dokładnie ją pokryła, a w przyszłości by nie było odprysków. Najpierw dokładnie wymyłam szafkę ciepłą wodą z płynem do mycia naczyń (przecież to codzienny odtłuszczacz!), po całkowitym wyschnięciu nasączyłam szmatkę rozpuszczalnikiem/ rozcieńczalnikiem uniwersalnym i dokładnie przetarłam. Farbę nakładałam wałeczkiem z gąbki, odsączając  jednak nie na tyle by jedną powierzchnię farby trzeba było pokrywać drugą. Jedynie blat po całkowitym wyschnięciu farby pomalowałam jeszcze raz, bo naprawdę był bardzo zużyty, pościerany. Niedociągnięcia takie jak widać na zdjęciu wyżej, popoprawiałam cienkim pędzelkiem.
Efekt wyszedł znakomity, komoda dostała nowe życie. Już nie wygląda na zniszczony mebel, ale piękny element pokoju, farba pięknie się błyszczy. Faktura drewnianej płyty zachowała się także do głowy przychodzi, że jest to mebel pomalowany dopiero po dotknięciu, a nie z samego patrzenia. Jestem bardzo zadowolona, tym bardziej, że i cały pokój na tym zyskał. Myślę, że warto włożyć trochę pracy (dosłownie 2 h), by nie wymieniać na nowe, nie płacić kupę kasy za meble, które teraz warto kupować tylko w okazyjnych cenach. Zresztą podobno każdy stary mebel ma duszę ;)

2 komentarze:

Komentujcie, każda uwaga jest cenna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...